zondag 15 februari 2009

Genieten in Ahoy

Alle negatieve berichtgeving in de media omtrent de zo veel besproken financiele crisis en de gevolgen daarvan kan soms leiden tot enige vorm van mismoedigheid. Wat is er dan mooier om op een zaterdagmiddag in Ahoy even te genieten van mooie sport en mensen tegen te komen die net als jij liefhebber pursang zijn. Toernooidirecteuren Richard Krajicek en Esther Vergeer van respectievelijk het WTT en het WWTT hebben samen met Ahoy en ABN.AMRO er een fantastisch evenement van gemaakt. Het grootste indoor tennistoernooi ter wereld heeft haar naam en faam meer dan waargemaakt en het experiment om een nieuw internationaal rolstoeltoernooi te integreren met het al bestaande toernooi is zeer geslaagd. Mooi om te zien hoe gedurende de week belangstellenden onderweg van het centrecourt naar court 1 toch even bleven kijken bij het rolstoeltennis en zich duidelijk zichtbaar verbaasden over het hoge niveau van deze topsporters. De finale van het WWTT op court 1 trok dan ook een ongekend hoog aantal toeschouwers en het rolstoeltennis heeft hiermee weer een zeer grote sprong voorwaarts gemaakt. Ik denk niet dat het ooit eerder tijdens een rolstoeltennisfinale is voorgekomen dat een scheidsrechter na afloop van iedere game het massaal toestromende publiek moest manen snel plaats te nemen. Normaalgesproken zeer irritant, maar in dit geval zat ik er eigenlijk stiekem van te genieten.

Marketing technisch is dit voor initiatiefnemer ABN.AMRO mijns inziens ook een groot succes geworden. Ik opende het artikel met de negatieve berichtgeving rondom de crisis en 'de bank' heeft daar zoals bekend de nodige schade aan ondervonden, zeker na de fusieperikelen met Fortis en met name qua imago. De bank heeft echter bewezen dat juist in deze tijden sportsponsoring een prima investering is. De positieve publiciteit die men als 'return on investment' heeft teruggekregen overtreffen ruimschoots de kosten die hiermee gemoeid gaan. Daarbij moet wel gezegd worden dat deze hoofdsponsor naast een financiele ondersteuning ook nog eens een enorme betrokkenheid en passie getoond heeft en daarbij voor een groot gedeelte zelf medeverantwoordelijk is geweest voor dit mooie succes. Zo zie je maar dat ook in tijden van crisis en recessie toch nog succes te boeken is. Of misschien wel juist (!) in deze tijden. Het ABN.AMRO WTT / WWTT heeft het in ieder geval aangetoond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten